tisdag, maj 19, 2009

Ett bidrag gör skillnad

Djuren riskerar bli utan hjälp

Mariefred De hemlösa djuren i Mariefred lever farligt. Djurskyddsföreningens ekonomi krisar rejält och i värsta fall kan de tvingas lägga ner verksamheten.– Vi vill inte ge upp, men just nu känns det ganska hopplöst, säger djurvårdaren Eva Söderberg.
http://ekuriren.se/nyheter/strangnas/1.361563

Djurskyddet Mariefred är i kris! Vår förening har hamnat i en ekonomisk kris. Vi har skulder upp över öronen och är mycket rädda för att inte kunna fortsätta vårt arbete. Vi är i stort behov av fler medlemmar och bidrag.
www.djurskyddetmariefred.se

Djurskyddet i ekonomisk kris
http://www.sr.se/sormland/nyheter/artikel.asp?artikel=2844631

Har idag Tisdag hjälpt Eva och djurskyddet med en transport till Läggesta återvinningsstation.

5 kommentarer:

Cattis Zetterwall sa...

Här är det självklart att ställa upp, för detta är något som kommer märkas av om vi inte gemensamt stärker det frivilliga djurskyddet i vår kommun, man kan tycka vad man vill men det finns djur som inte skulle klara sig så bra utan Eva och hennes vänner i just djurskyddet, när dessa engagerade människor ställer upp mer utöver de pengar som kommer in till föreningen, det är toppen.
Jag tycker alla skulle lägga några ynka kronor för att hjälpa till.

Själv har jag en katt, en häst och en hund som behövde nytt hem.
När jag har tid hjälper jag till så gott jag kan, om alla bidrar med en liten del så blir det tillsammans en stor insats.

//Cattis

Anonym sa...

Bra att du hjälper djurskyddet!

Anonym sa...

Tack för att du hjälper Eva!

Gaby sa...

Man blir så glad när man märker att det finns eldsjälar som verkligen gör skillnad :)
Vore det inte för er som kan skjutsa ibland och skänka några kronor så skulle det inte vara mycket till förening.

Tack Cattis :)

MVH
Gaby

Cattis Zetterwall sa...

Hej Gaby!

Självklart så ställer jag upp när jag kan..

Tänk om alla i Mariefred kunde skänka några kronor var.

Kan tänka mig att stå med en bössa!

//Cattis