fredag, april 17, 2009

God morgon och trevlig helg


Ibland så är det inte bara djur som behöver ett tillfälligt hem, nu är det en "buss" som sökte tillfällig uppställninsplats för vidare färd ut i världen.
Vill du läsa mer om bussen och dess tidigare äventyr kan jag hänvisa till följande länk.
Mer bilder på bussen.
Liten ordlista i pirat- och Ipred-tider.
På fredagsförmiddagen faller domen i Pirate Bay-rättegången. Frågan är nu vad det blir för straff för de åtalade om de fälls. Åklagaren har yrkat på ett års fängelse, ett straff företrädare för bland annat filmbranschen tycker är alldeles för lågt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Cattis!

Tänk att även bussar får plats hemma hos er..
Det är en buss med en historia.
Kulturen har hittat en ny hemvist.
Bra att du hjälper skall bussen till Stockholm eller vart ska den efter rättegången.

Cattis Zetterwall sa...

Just nu vet jag inte, men ett som är säkert det kommer en morgondag för bussen.

Bussen har en historia, kanske Tekniska ms väntar på den, eller så kanske den ska ut på nya turer, varför inte en tur där man får höra om det hela hur det startade och vad som hände sen och långt senare, för jag tror inte att sista ordet är sagt.
Tekniken är ibland något som går väldigt fort, kommmer själv ihåg hur jag gjorde kopior av Lp skivor till kassett band, inte helt ok vad jag kommer ihåg.

Tänker bara på hur det är med kort som man förut hade i album, nu är alla våra kort på hårdisk eller på cd-skiva.

Alla ungar som har i-pod eller mp3 eller mobiler, hur tänker man stoppa detta.

Poliser som tar ungarnas i-pods och mobiler som delar mellan blueth.

Vad kommer att hända.

Vill gärna veta..
Hur ska jag förhålla mig till tekniken.
Går den att stoppa.
Hur gör man då

//Cattis

Margit Urtegård sa...

Hej Cattis.

Det är en intressant fråga, som ungdomarna kan mera om än vi. Har ett fadderbarn i Norge som laddar ner för fullt och mamman sa på skoj: "Är det fildelning så är det fildelning".

Vi gjorde, som du skriver, bandade in på kassett band. Tekniken finns, den kommer att användas, vi kan inte sätta alla i fängelse. Just nu håller min son på att lära mig alla pusselbitar i det här för att jag bättre skall förstå vad det handlar om. Man kan tycka mycket, men oavsett vad man tycker som kommer verkligheten förr eller senare alltid att hämta in oss!

Trevlig helg.

Kram Margit

Cattis Zetterwall sa...

Hej Margit!

Vi får inte vara rädda för den nya tekniken eller att våra ungar tänker fortare än oss, Ungarna är inte så låsta i sitt tankemönster vilket gör att vi får leva med det "nya" vare sig vi vill eller inte.

Jag delade bokmärken när jag var liten. haha
Ha det gott //Cattis

Anonym sa...

Ibland kan man inte låta bli att skratta när man åker förbi bussen.