torsdag, mars 12, 2009

Tänk om jag kunde dra av 5 % på mina räkningar

En felmarginal på mina räkningar vore inte så dumt.
Bara bort med 5 % det vore väl toppen.
Tror att min elmätare numera visar 5 % för mycket mot tidigare räknare, fast vem ska bevisa vilken räknare som var rättvis?
Snurr snurr, snurra på!
Hör många som får hicka när den nya mätaren visar på siffror som aldrig förr..
Räkningarna som kommer lämnar många frågetecken, till den ökade konsumtionen.
Usch vad jag slösar trots att jag har många lågenergi lampor och mycket nytt i vitvaror.
Kan det vara min dator...
Var det bättre förr med den mekaniska räknaren som inte snurrade i samma takt som nu.
Några förslag från oss el konsumenter tas tacksamt emot.

"Elmätare med felmarginal"

Elräkningen kan bli många hundralappar för hög, eller för låg, på grund av att elmätaren inte visar rätt förbrukning eftersom mätarna tillåts att ha en felmarginal.
http://www.e24.se/pengar24/dinekonomi/elvarme/artikel_1149863.e24

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är väl bara att stå ut med en felmarginl på upp till 5 %, men det känns för jäkligt rent ut sagt, kan hålla med dig om att det vore skönt att dra bort ett par % vid behov, som på konsum med rabatten.

Ha det så bra energitjuven.

Anonym sa...

Har oxå då märkt av elsvinneriet här hemma, va sjutton gör man kan inte leva utan strömmen.