onsdag, februari 04, 2009

Öppet hus på Mariefredsskolan

Ikväll så har vi varit och tittat på Mariefredsskolan inför höstens start av förskoleklass.

Mycket fina lokaler och vi träffade många bekanta ansikten.
I skolans matsal så kunde man köpa kaffe och bullar, det var också försäljning av en massa bra ha saker.
Jag köpte mig en fin skolplansch.
När jag nu står där nöjd med mitt inköp så dyker en politiker upp och försöker värva mig till partiet. Tyvärr så kan jag inte göra det för någon måste ju sköta marktjänsten, för maten skall ju vara på bordet 16.30 och då hinner man ju inte vara politiker, sen så måste ju ungarna köras och så ska det handlas och passas upp, strumpor som ska stoppas och allt annat som ska hinnas med. Och nu så är det ju himla bra att jag har den mycket snygga bilden att titta på så att jag vet hur jag ska lägga upp schemat här hemma.
;-))

4 kommentarer:

Anonym sa...

ok, vill du stå vid spisen hela livet, Cattis

Cattis Zetterwall sa...

Där är det gott att vara;-)
Lite mer hinner jag ibland.

Anonym sa...

Helt rätt, Cattis. Håll dig ifrån politiken. Din trovärdighet och förmåga att påverka skulle nog urlakas om du blev partipolitiskt engagerad.
Åsså skulle jag bli jättebesviken om du gick med i "fel" parti....

Cattis Zetterwall sa...

Hej Bittebus!

Jag vill ju inte göra dig ledsen.
Och jag fortsätter påverka på mitt eget vis även i fortsättningen, det går säkert bra för jag är ju lite envis...
Och hur skulle det gå med marktjänsten här hemma någon måste ju vakta så det inte slocknar i "elspisen".
Urlakad blir jag nog på andra saker här hemma, typ en maskin som tar mycket tid att se på..Orbi eller nått sånt.
Man kan ju bli svettig för mindre.

Ha en skön dag kram från Blåslampan!