fredag, januari 09, 2009

Jag fick ett svar och en inbjudan

Tack för ditt svar Maria von Beetzen (m) oppositionsråd
På min tidigare insändare i Strängnäs tidning.
http://www.ekuriren.se/link.php?id=785398

Till min förvåning har Lotta Grönblad börjat blogga igen så nu har jag kommenterat på hennes blogg angående ett inslag i svt för någon dag sedan. Men jag vet inte om hon godkänner min kommentar...så vi får se.

Men det känns lite surt att vi som valt att bo i Stallarholmen och Mariefred och dessutom att många pendlar till sina jobb, gör att våra ungar särbehandlas för att man skall klara av att hålla en budget.

Det finns ju inte så många jobb i Mariefred och Stallarholmen vilket gör att vi ofta måste pendla och det drabbar våra barn.

Tidigare har man också kunnat läsa att det dessutom är ett glapp mellan målen och de pengar som skall komma till verksamheterna, så även här drabbar det våra barn så att personalen inte hinner hänga upp vantar som är blöta eftersom många barn tar tid att hjälpa med praktiska saker.
Sen tillkommer det också att ungarna skall utvecklas utifrån det pedagogiska uppdraget, det tar också tid eftersom de är fler i gruppen.
Gruppen måste antingen vara stor eller så som i Stallarholmen kort om folk.
Nu skall vi ju på sikt få mindre grupper men också mindre med personalen så nu skall välan allting ordna sig får man hoppas, fast å andra sidan fungerar inte detta, för det vet många föräldrar/ barn/ personalen i Stallarholmen alla redan.
Men eftersom nu alla tycks vara insatta i vår särbehandling så borde detta kunna rättas till eller?

Men vi får inte glömma bort att dom redan fixat så att det kom 6 miljoner för att hålla öppet så att vi kan pendla till jobbet.

För nu måste många jobba mer för att få pengarna att räcka, men ännu har jag inte märkt någon skillnad efter skattehöjningen det kommer bara bli mer tomt i plånboken.
Ska man dessutom inte spara en krona på den utredning som gjordes för att just spara, för kostymen skulle väl anpassas, eller nått sånt.

Många är nog nu lite halvhysteriska på sina håll i vår kommun.

Både tomt i plånboken och någon spariver skymtar inte ännu.

Inga kommentarer: