fredag, januari 30, 2009

Vi vill ha Långbergsskolan kvar

Idag fick jag ett brev från en tjej i Strängnäs kommun.
En tjej som gillar sin skola.
Läs Alicas brev
Kopiera och skriv ut och hjälp till för att värna om valfriheten!
Här kommer brevet från Alicia!

Snälla låt Långberget vara kvar. Jag vill inte gå i en skola i stan för då får jag aldrig gå från skolan för att det är för långt att gå. På långberget behöver jag inte vara redd för trafiken. Det är läskigt att vara i en sån stor skola. på Långberget känner jag alla. Jagkänner mig ledsen att gå på en skola i stan. På Långberget finns det en fotbollsplan, skog och en lekplats på skolan i stan finns det ju bilvägar och assvalt och på långberget är det grönt på sommaren. Snälla låt Långberget vara kvar. Från Alicia

Hjälp Alicia och de andra barnen på Långberget genom att skriva på denna protestlista.

Underskrift Namn (TEXTA) Gatuadress Telefon
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25

Listan lämnas i föräldraföreningens postfack på Långbergsskolan senast torsdag 5/2.
På fredag 6/2 överlämnar vi den till ansvariga politiker.
TACK FÖR DITT ENGAGEMANG!
Långbergsskolans föräldraförening

9 kommentarer:

Anonym sa...

Helt rätt att gå ut med en namninsamling i dessa dystra tider i en kommun som ville ha Mälardalens bästa skola.
Var blev den av ljuva drömmen om en vackrare värld av den perfekta skolan. Som var en saga för god för att vara sann..
Visioner är aldrig fel, men de bör vara på en nivå som går att nå, utan att behöva sy in kostymen så att man tappar andan på kuppen.

Anonym sa...

Hurra för att ni visar att ni värnar om era barn!

Cattis Zetterwall sa...

Hej Tjejen!

Stå på och fortsätt! Du och dina kompisar kommer att vinna!

Var modig och visa att ni gillar er skola!

Jag håller på er!

/Cattis med blåslampan.

Margit Urtegård sa...

Hej Cattis.

Vi har fått samma brev! Jag har också lagt det på bloggen.

Trevlig helg.

Kram Margit

Anonym sa...

Samma sk "brev" från Alicia var en insändarkommentar på e-kuriren 090126 under rubriken "Högljudda protester i Strängnäs".

Förmodligen en upprörd mamma eller en politiker med slut på argument som skrivit detta.

Cattis Zetterwall sa...

Hej Anonym!

Jag tror att det är helt fel vad gäller att trötta föräldrar har slut på argument!

Föräldrarna jobbar väldigt aktivt med att nå ut med all kraft till politiker och media.
Föräldrar och barn har på väldigt kort tid mobiliserat en stor kraft som inte bör underskattas.

Medborgarinflytandet är här för att stanna var så säker.

Allt som händer står inte i tidningen...
Hoppas att våra politiker svarar och visar att dom är folkvalda.

Många är vakna och medvetna!
Fler behöver dock kliva fram och visa att de finns och att man är villig att fatta beslut som gynnar barnen.

//Cattis

Cattis Zetterwall sa...

Hej Margit!

Vi har fått samma brev som väldigt många andra, det är bra att brevet når ut.

Våra bloggar är en möjlighet, fler kommer säkert att förstå vikten av detta viktiga hjälpmedel.

Andra kanske får mejl där man begär läskvitto!

Så nu får vi se vilka krafter som finns i vår kommun till att föra dialog och ett direkt medborgarinflytande genom att kunna ställa frågor på det extrainsatta KF den 9 februari

Med hopp om inflytande.

//Cattis

Anonym sa...

Jag skrev inte att trötta föräldrar har slut på argument utan "UPPRÖRD MAMMA eller en politiker med slut på argument".

Jag beskriver alltså två olika personer, mamman som är upprörd samt den politiker som har slut på argument och då måste skapa ett brev med en hjärtskärande historia.

Anonym

Cattis Zetterwall sa...

Hej Anonym!

Av det mejl som jag har fått så är flickan ledsen.
Klart att föräldrar både blir upprörda och trötta över att just deras val av skola inte längre kommer att kunna vara deras framtida val.

Sedan tror jag inte att deras argument är slut eller att dom slutar värna om vad som dom anser vara bäst för barna.

Jag tror inte alls att politikerna har slut på argument.
Trötta kan jag mycket väl tro att dom är och blir för en mycket lång tid framåt.
Och hur dom än beslutar så kommer inte besluten att vara helt lätt att klubba på KF den 9 februari.

Föräldrar idag står upp för sina barn och den driften gör sällan att man tröttnar och får slut på argument.

Ha det bra //Cattis