onsdag, december 10, 2008

Bring back min POST NU

Bring, Bringa mig min post i rätt låda, jag vill inte ha min post i grannens tidningslåda 400 meter bort.

Tänk att man ska behöva leta upp sina räkningar.

Jag vill ha tillbaka den riktiga Posten NU!

Sorry!
Telge Energi
Skandia
Boxer
Konsum

Er post till mig kommer inte fram.........

http://www.bring.se/

Har du frågor gällande postutdelning?
Ring Mottagarservice på: 0200-211 911

Grattis!
Telia
Skatteverket
(har tydligen 20 kronor plus där)
Strängnäs kommun Va & Avfallsenheten.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Delar helt Din uppfattning. Vi kan plötsligt hitta brev från "if" och andra mitt i ett reklamsjok nedpressat under morgontidningarna. Ren händelse att man ens tittar i sjoket och inte bara langar i papperskorgen!

Ica sa...

Då ska ni skylla på citymail! Jag vet inte hur ofta jag som brevbärare fått skäll av de ute på landet att de fått sin post fel, och när jag får tillbaka posten ser jag att den är den som har citymail. Gör slag i saken: Hör av er till företagen och säg åt dem att bojkotta Citymail (Eller uppmuntra er stackars vikarie till brevbärare som man också kanske kan skylla på :))

Cattis Zetterwall sa...

Hej Ica!

Välkommen hit till min lilla blogg.

Då jag verkligen spanat på postis bilen, som kommer lite när som helst på dagen och inte alla dagar i veckan, så är bilen grön och det står Bring lite här och där på bilen.

Ibland kan jag också se en hel flock med gröna bilar vid macken, mycket lustigt.

Den riktiga gula "postisbilen" kommer på bestämda tider och alltid på morgonen.
Det är så bra så!

Jag ringde upp Bring, personen jag pratade med skulle genast ta tag i mitt dilemma, så att jag får posten hemma.

Ha det//Cattis

Cattis Zetterwall sa...

Hej Mats!

Efter mitt samtal så hoppas jag nu att posten kommer fram till min väldigt röda postlåda.

Man får verkligen inte gömma räkningarna på detta viset.

Tur att jag sorterar mina papper på återvinningen i Slottsbrinken.

Har hittat både det ena å det andra brevet från någon som vill mig nått.

Ha det gott:))Cattis