fredag, december 05, 2008

Nyårslöften eller som vanligt i Strängnäs

Det viktiga i mitt liv är att vilja välja utifrån ett sunt förnuft.

Men jag tror inte att man kommer någon vart om man inte har för avsikt att sätta upp mål som man inte har för avsikt att ens vara i närheten av.

Tomma mål som för mig aldrig kommer i närheten av att vara trovärdiga.

Det skapar inget långsiktigt hållbart förhållningssätt, varken till volymökningar eller att anpassa kostymen om man inte har för avsikt att greppa "volymökningen" en stor ökning av antalet efterfrågade platser på förskolan.

Vill man att Strängnäs ska växa kan det ju inte komma som en ren tillfällighet att det kanske behövs ett större antal nya förskolor.

Folk skaffar barn och bygger man villor så bor det inte bara barnlösa skattebetalare där.

Jag kan inte tycka att det är sunt att det finns lokaler för våra barn som är tillfälliga och åter tillfälliga, där man stoppar in 23 barn mellan 1-5 år. Och att man sedan under vissa tider av dagen tillåter att det är 2 personal på 19 barn.

För mig är det långt till sunt förnuft.

Någon måste sätta ner klacken i backen och bromsa detta elände som fortgår.

För barnen är 2009 ännu ett förlorat år.

Jag tycker inte att vi ännu kan se några effekter av de extra pengar som tillförts gjort min "volym" barn möjlighet att vara på förskolan längre än 15 timmar.

Inga kommentarer: