söndag, november 02, 2008

Brev till bildningschefen Strängnäs kommun

Detta brev väntar på ett svar.

Hej Frank!
Jag är en mamma som har två barn i Stallarholmens förskola. Där blir det inget Luciafirande det här året. Personalen som mina barn har är KANONBRA!!!
Men det säger sig självt att två vuxna på tjugo barn (i 4-5 årsåldern) inte klarar av hur mycket som helst... Jag tror dessutom att enhetschefen fördelar tilldelade pengar på ett ansvarsfullt sätt. Alla gör så gott de kan!

Mina frågor:
Varför prioriterar BoU inte större personaltäthet?
Hur avgörs hur mycket pengar som tilldelas utbildningssektorn? Skulle BoU kunna göra ett hårdare arbete för att få större utdelning?

Hur engagerad är du som chef för BoU i kommunens barn?
Just mina barn är i Stallarholmen men jag vet att det ser liknande ut i hela kommunen. Personalen är bara så lojal mot kommunen som arbetsgivare att den inte säger hur svårt dess arbete har blivit...
Med vänlig hälsning, Anne Karlén

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tror du verkligen att du kommer få ett bra och genomförbart svar ifrån denna person som jag anser varit en vek och otillräcklig chef under lång tid?.

Anne Karlén sa...

Nej. Och jag väntar fortfarande på svar...

Cattis Zetterwall sa...

Hej Anne!

Har du fått något svar ännu!

Vi får välan fråga direkt på onsdag om han tänker svara.

Med tillförsikt om morgondagen.
//Cattis

Anne Karlén sa...

Inget svar än, inte ens en bekräftelse att mailet har blivit mottaget...