måndag, november 03, 2008

Återvinning av mjukplast

Måndag morgon och som vanligt tar jag med mig återvinningen till konsumparkeringen i Mariefred.

Till min stora glädje kan jag äntligen sortera även mjukplast.


Skönt att jag äntligen blir av med både den mjuka och hårda plasten på samma ställe.

Bra att det har införts nya regler.

I dagens http://www.ekuriren.se/ kunde man läsa följande:

Mjuka plastförpackningar skulle tidigare slängas i den vanliga soppåsen. Men sedan i lördags gäller nya regler. Nu ska de lämnas i samma container som den hårda plasten.

Så nu är det bara till att packa bilen med plasten.

Glas, papper konservburkar och så plasten åker i i bilen nu på morgonen.

Sortera och återvinna i Strängnäs kommun november 2008

1 kommentar:

Anonym sa...

Det gick inte att slänga plasten vid konsum.

På den nya stationen i Slottsbrinken kommer man att kunna slänga plast.

På konsum blir det dessvärre kärvt, pga platsbrist.

Har pratat med en väldigt trevlig regionschef om detta idag.

Det kanske är så att man får planera in återvinningsstationer redan när man planerar nya bostadsområden.
Det är inte alltid så lätt att vara klimatsmart.

//Cattis